30 August 2020

Augusztusi Programok A Kossuth Téren

 

23 August 2020, Honvéd Tér Budapest
Photo: Gulag Alapítvány ©


Az ingyenes Tér–Zene Fesztivál július 23–án kezdődött, idén már ötödik alkalommal.
Én erre látogattam el, ez volt a nyitónap, és mert hozzám inkább ez állt közel, népzene és néptánc. A műsor este ötkor kezdődött, a Duna Táncműhely előadását láthattuk / hallhattuk egy órán keresztül. 

A programsorozat minden csütörtökönként kerül megrendezésre, ebből még három hátravan:
Szeptember 3–án a JazzMania Big Band
Szeptember 10–én a MYNK Vonósnégyes
Szeptember 19–én [szombat] a TanBorEn Ütős Trió

Szintén a Kossuth téren az Alkotmány utcában tartottak egy fotókiállítást is, ami augusztus 19 –ig volt látható, erre nem mentem el. A fotók témája az összetartozás, Magyarország és a Kárpát–medence nevezetességei, épített öröksége és természeti szépségei. Több, mint 160 kép volt megtekinthető a kiállításon.

A tisztavatás augusztus 20–án csütörtök reggel nyolc órakor kezdődött, a koronavírus miatt jóval szűkebb körben, mint ahogy előző években megszoktuk, bár én eddig még sosem vettem részt ezen az eseményen, Tv–ből is csak a zászlófelvonást szoktam nézni. Idén meghívtak rá, úgyhogy legfőképp ez miatt mentem ki. 😊
Ez a honvédség talán egyik leglátványosabb eseménye, amelyen a frissen végzett tiszt–jelöltek – igen, köztük volt a miniszterelnök fia, Gáspár is – a nyilvánosság előtt tesznek esküt. Az idei ünnepségen beszédet mondott Benkő Tibor honvédelmi miniszter, Áder János köztársasági elnök és Orbán Viktor miniszterelnök is. Beszédet nem mondott, de ott volt még többek közt Korom Ferenc a honvédség parancsnoka, Pintér Sándor belügyminiszter, és Kövér László az Országgyűlés elnöke is.
Az eskütétel alatt a Bánk Bán – Hazám, Hazám című zenéje szólt. Ezután a tisztek tiszteletére átrepült egy katonai helikopter és három vadászgép is a Kossuth tér felett.
Az ünnepély után a miniszterelnök felavatta a Trianon 100. évfordulójára megépített  Összetartozás Emlékhelyét az Alkotmány utcában, amely tulajdonképpen két oldalfal és ezekre vannak magyar és külhoni leginkább történelmi városok nevei felírva, összesen 12.485 valamint a fal legvégén egy öröktüzet is láthatunk. Ezt az emlékhelyet eredetileg június 4 –én avatták volna fel, de a koronavírus ott is közbeszólt, így elhalasztották az átadást.
YouTube link a Tisztavatásról:
https://www.youtube.com/watch?v=9kP_K4Nj2hI

Augusztus 23
–án vasárnap a Honvéd téren volt megemlékezés a Totalitárius Diktatúrák Áldozatainak Európai Emléknapján. A rendezvényen beszédet mondott Nagyné Pintér Jolán, Hartmann Klára és Szalay–Bobrovniczky Vince a Miniszterelnökség civil
–és társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkára is. Hartmann Klára egyike a túlélőknek, akit 14 évesen hurcoltak el a Szovjetunióba, Gulag táborba.
A megemlékezés végén a honvédség zenekara játszotta el a Szózatot, majd utána egy filmvetítés következett, ami nekem nagyon tetszett.

[A Szózatról a videót majd felrakom később  a YouTube–omra]

No comments:

Post a Comment